صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که میزان کشتار کودکان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نسبت به ماه‌های قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

گزارش یونیسف از جنایات رژیم صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی / افزایش ۲۵۰ درصدی کودک‌کشی پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳
کودک فلسطینی که هفته گذشته در شمال الخلیل هدف گلوله سربازان اسرائیلی قرار گرفت

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۱۴۳ کودک فلسطینی در کرانه باختری اشغالی کشته شده‌اند که در مقایسه با ۹ ماه قبل از آغاز جنگ، حدود ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

یونیسف در وبگاه خود با اشاره به اینکه ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، شاهد کشتار ۴۱ کودک فلسطینی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد که از هفتم اکتبر گذشته، هر دو روز یک کودک در قدس و کرانه باختری به دست اشغالگران کشته شده است.

مدیر اجرایی یونیسف، «کاترین راسل» در همین بیانیه می‌گوید که کودکان در کرانه باختری و قدس اشغالی سال‌هاست در وضعیت خشونتی وحشتناک به سر می‌برند و تأکید می‌کند که وضعیت هم‌زمان با شروع جنگ در نوار غزه و تشدید اقدامات نظامی به‌شدت بدتر شده است.

راسل با اشاره به اینکه کودکان فلسطینی در راه بازگشت از مدرسه به خانه بازداشت می‌شوند یا درحالی‌که در خیابان‌ها راه می‌روند هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

او می‌افزاید: نیمی از کشتارها در استان‌های جنین، طولکرم و نابلس رخ می‌دهد، زیرا این مناطق شاهد تشدید عملیات نظامی در دو سال گذشته بوده‌اند.

یونیسف در بیانیه خود با بیان این که بیش از ۴۴۰ کودک فلسطینی پس از اکتبر ۲۰۲۳ با تشدید عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی با گلوله‌های جنگی مجروح شده‌اند، خواستار پایان‌دادن به جنایت علیه کودکان شد.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیست به این مناطق از اکتبر سال گذشته تاکنون ۵۷۸ شهید و حدود ۵ هزار و چهارصد زخمی برجای گذاشته است.

تلفات جنگی که اشغالگران اسرائیلی با حمایت آمریکا در نوار غزه به راه انداخته‌اند به بیش از ۱۲۸ هزار شهید و مجروح فلسطینی رسیده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند؛ بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در میان ویرانی‌های گسترده مفقود شده‌اند. به‌علاوه این که قحطی هم جان ده‌ها کودک را گرفته و این در حالی است که رژیم اشغالگر تصمیم شورای امنیت و دستورات دادگاه بین‌المللی دادگستری را که خواستار توقف فوری جنگ و نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه شده است، نادیده می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.